About Les Deux

About Les Deux

Historien om Les Deux

Les Deux er historien om et tværkulturelt forhold, mellem en politisk flygtning, og en forstadsdreng; to personligheder i stand til at inspirere hinanden på baggrund af deres diversitet.

Autenticiteten af dette forhold skaber rammerne for Les Deux; et unikt møde mellem mentaliteter.

Selvom vi siden er kommet en lang vej, har vores DNA ikke ændret sig, og vores forskelligheder har medvirket, til at vi altid inspirerer hinanden, med henblik på aldrig at stoppe med at forfølge vores vision.

Les Deux blev skabt med internationale rødder, og siden den første efterårsaften, da rejsen startede, har vi ikke set os tilbage, men forsat jagten mod at blive det mest meningsfulde modebrand i verden. 

Vores formål

Vi stræber efter at skabe bedre liv gennem Les Deux. Vores vision er at blive det mest meningsfulde modebrand i verden, med en mission om at inspirere folk til at forfølge, deres drømme, ved at engagere sig i den verden vi lever i, og i fællesskabet, og her efterlade en betydelig arv.

Vores værdier

Inspirere – Vi vil inspirere andre til at forfølge deres drømme, og aldrig stoppe med at tro på sig selv. Alt hvad vi foretager os skal sættes i verden for at inspirere dem omkring os, om det er måden vi designer og kommunikerer vores kollektioner på, om det er de samarbejdspartnere vi samarbejder med, eller om det er måden vi arbejder på. Vores inspirationsunivers favner bredt, og tager udgangspunkt i den moderne mands verden.

Personlige relationer – I alt hvad vi foretager os, ønsker vi at gøre det personligt, og meningsfuldt. Vi mener at det er essentielt at opbygge tillidsfulde forhold med alle vi arbejder med, alle der følger os på denne rejse, og alle vi har bare den mindste relation til. Vi ønsker at inkludere dem i vores kontinuerlige bestræbelser på at blive verdens mest meningsfulde brand, og derigennem påvirke så mange mennesker som muligt.

-

Grundighed – Uanset hvad vi gør, stræber vi altid efter at yde vores maksimale, og konstant presse os selv til at blive bedre. Hvis vi skal opnå vores mål om at blive verdens mest meningsfulde brand, for så mange mennesker som muligt, igennem en inspirerende tilgang til det vi laver, her er grundighed et vitalt element i dette. Derfor er dette en indbygget fælles forståelse for alt vi laver som brand.

Arv – Vores samfundsmæssige indvirkning er altafgørende, hvilket betyder at vi går op i, hvordan vi driver vores brand, og den verden vi agerer i. Dette gøres især gennem Les Deux Legacy, som har to hovedfokuspunkter; bæredygtighed og velgørenhed. Alt arbejde med Les Deux Legacy handler om at efterlade en arv vi, kan være stolte af og tackle problemstillinger på en inspirerende måde.

Les Deux Legacy

Les Deux Legacy er vores måde at give tilbage til verden på, gennem fokuseret arbejde med bæredygtighed, og velgørenhed. Les Deux Legacy handler helt konkret om at skabe et eftermæle, som vi kan være stolte af! Vi vil være mere end bare et tøjbrand, vi vil opfattes som et meningsfyldt brand i folks hverdag, og inspirere verden omkring os, med alt vi laver.

Læs mere

Bæredygtighed

Vi har udarbejdet en omfattende bæredygtighedsstrategi som har fokus på tre elementer; ansvarlig styring af forsyningskæder, materialestrategi, og design for bevidst forbrug. Læs mere

Velgørenhed

Vi stræber efter at skabe langsigtede relationer hvor vi kan lære af hinanden, og vokse i fællesskab, så alle parter kan fortsætte med at realisere deres respektive ambitioner. Læs mere